Zeynur Pehlivan; Beden Eğitimi Öğretmeni, Milli Hentbolcu, Antrenör, Hentbol Yazarı; Eğitim Uzmanı, Milli Hentbolcu Zeki Pehlivan'ın Eşi; Lise Öğrencisi, Milli Hentbolcu Doruk Pehlivan'ın Annesi

22 Ocak 2017 Pazar

İki yıl önce tanışma fırsatım olmuştu Sayın İlhan Cavcav ile… Gençlerbirliği Hentbol takımının Süper Ligde olduğu dönemlerdi.

Sayın Erkan Buz beyefendinin futbol takımı antrenörü olduğu,  hentbolcuların  futbol maçlarına gidip, kendi futbol takımlarını desteklediği, futbolcular olmasa bile Divan Kurulu başkanı, Gençlerbirliği’nin en güzel insanlarından birisi olan Sayın Hasan Şengel ile Gençlerbirliği’nin güzel taraftarlarının da hentbol salonlarına geldiği dönemlerdi.

Nefis bir hava getirmişti Gençlerbirliği  Türkiye Hentbol Federasyonu (THF) Spor Salonuna… Güzel taraftarlar güzel tezahüratlarla takımlarını destekliyor, Gençlerbirliği Hentbol takımı da bunun karşılığında sahada güzel mücadele, güzel oyunla cevap veriyordu.

O günlerden birinde, Gençlerbirliği-Beşiktaş Mogaz karşılaşmasına İlhan Cavcav’ın da geleceği söylendi. Bana da “Zeynur, İlhan Cavcav salona geldiğinde kendisini karşılar mısın?” denilmişti.

İlk defa Süper Ligimize gelmiş olan Gençlerbirliği yeterince bize mutluluk veriyorken, güzel taraftarlar salonlarımıza renk ve ses getiriyorken bir de Gençlerbirliği’nin efsane başkanını THF’de görmek bizim için ayrı bir sevinç kaynağı olacaktı.

Diğer branşlarda arkadaşlar beni anlamayabilirler,  ama beni anlamanızı rica ediyorum. Çünkü bizim hentbol salonları böyle büyük başkanları çok az görmüş, böyle büyük başkanlar salonlarımıza hiç uğramış olmadıkları için, hentbol da böyle kulüp ve spor sevdalılarını çok az misafir etmiş olduğu için, kendisi kadar bizim içinde çok farklı ve çok tatlı bir gün olacaktı.

Yanında diğer idareci arkadaşlarıyla hentbol salonumuza geldi Sayın İlhan Cavcav. Salonun kapısında karşıladık efsane başkanı… Arabanın arka kapısından indi ve salona doğru yürümeye başladık. Yavaş hareket ediyordu Sayın Başkan.



Gençlerbirliği’ni var etmek, bir kulübü ayakta tutmak için, ya da sadece futbola olan saygısından, futbolu ve kulübünü herkesten çok farklı sevdiğinden veya sadece bir sevda, bir renk uğruna uzun yıllar, her koşulda ayakta kalmaya çaba gösteren bu güzel insanı, ilk kez bu kadar yakından görüyordum.

Kendisiyle tanışmış ve maç başladığı için hemen spor salonuna geçmiştik. Çok renkli bir kişilik olduğunu koltuğa oturur oturmaz, ilk kez tanıştığı bana sorduğu “Saçımı boyadım. Nasıl olmuş?” diye sorduğunda; sadece futbolu değil, her sporu ne kadar iyi anladığını ise ilk kez geldiği hentbol maçının ilk dakikalarında olan bir pozisyonda;  kale sahası çizgisi üzerinde  tam atış yapmak üzere olan hücum oyuncusuna, bir savunma oyuncusu sert bir müdahale ile bu oyuncuyu durdurduğunda, hakem henüz düdüğü bile ağzına götürmeden hemen önce, anında reaksiyon göstererek, yüksek sesle “Penaltı!” diyerek verdiği tepkide anlamıştım.

Ağzım açık kalmış ve kendisine hayretler içinde bakmıştım. İlk kez bir hentbol maçı seyreden bir kulüp başkanı, futbol kulübü başkanı da diyebiliriz, hentbolu anlıyordu ve hentbolu bilenlerden daha yüksek sesle tepki vererek, hentboldaki anlamıyla yedi metre değil de onun futboldaki karşıtı olan “Penaltı!” diyebiliyordu.  İnanamadım ve o an Sayın İlhan Cavcav’ın her sporu hemen kavrayabileceğini  anladım. Gözümde kendisi daha çok büyüdü ve kendisine bu kez apayrı bir saygı duydum.

Beşiktaş’ın bu kadar güçlü bir takımı olduğunu bilmediğini, hentbolun ise ne kadar güzel bir spor olduğundan bahsetmiş, tam karşılarında yerlerini almış olan Gençlerbirliği’nin taraftarları için, “Bizim taraftar gibi taraftarı hiçbir yerde bulamazsınız!” demişti. Dediği kadar vardı. Onu tribünde gören küçük-büyük tüm taraftarlar başkanlarının yanına gelmişti.

Ancak, “Hiçbir yerde bulamazsınız!” dediği taraftarlar konusunda da haklı çıkmıştı Sayın Cavcav. Çünkü iki sene sonra Gençlerbirliği Hentbol branşını kapatmış, taraftarlar hentbol salonlarından uzaklaşmış, yani o güzel taraftarı hentbol bir daha bulamamıştı.

Tüm maç boyunca yanında oturmuş, sohbet etmiş ve hentbol hakkında bilmediği veya merak ettiği sorularını cevaplamıştım. Hem hentbol, hem benim için çok güzel ve özel bir gündü.

Bugün vefat ettiğini öğrendiğimde çok üzüldüm. “Kendisini ne kadar eleştirirsek eleştirelim, hiçbir başkan kendisini bir kulübe, bir renklere adamadı. Hiçbir kulüp başkanı Sayın Cavcav kadar yıllarını, hayatını tesislerde geçirmedi.” dedim.


Koltuk meraklılarından nefret ederim. Bir koltuğa sahip olmak için herşeyi yapan insanlardan daha çok nefret ederim ama konu Sayın İlhan Cavcav olunca önünde saygıyla eğilirim. Bir kulübe sağlığı tehlikedeyken bile uğramak, bir takıma gücü yetmese de güç vermeye çalışmak, kulübünü, takımını hiç yalnız bırakmamak çoğu başkanın yapacağı iş değildi!

Kim ne derse desin, 35 yıldır bir kulübü yaşatmak, bir branşa, bir takıma sahip çıkmak için herşeyini vermek, ailesinden daha çok kırmızı-kara tesislerde vakit geçirmek her yiğidin harcı değil! Benim gözümde böylesine büyük bir başkandır Sayın İlhan Cavcav.

Çünkü ben; spor camiasında Sayın İlhan Cavcav gibi bir branşa sahip çıkan insanlar olmadığında, bir kulübü yoktan var eden Sayın İlhan Cavcav gibi spor adamları olmadığında, Sayın İlhan Cavcav gibi kulübü, kulübün geleceğini, futbolu ve futbolcusunu bu kadar düşünmeyen, zaman vermeyen insanlar olmadığında, sporu bu kadar seven insanlar olmadığında; bir branşın ne hale geldiğini, bir branşın ve birçok kulübün nasıl yok olduğunu çok iyi bilen insanlardanım.

Kendini, adını, yaşamını;  futbola, kulübe, spora, Ankara’nın en güzel kulüplerinden birisine adayan güzel insan… Sizi, en çok duyduğunuz ve sevdiğinize fazlasıyla emin olduğumuz “Kırmızı-kara, Burası Ankara” sözleriyle uğurlayacağız Sayın Başkan.

Sizi de, çok ama çok sevdiğiniz, hayatınızı, yıllarca eviniz olarak kabul ettiğiniz Gençlerbirliği tesislerinde geçirdiğinizi hatırlayarak, hiçbir zaman yeşil sahaları terk etmediğinizi bilerek ve içinizdeki o bitmek tükenmez Gençlerbirliği sevgisi ile hatırlayacağız Sayın Başkan.

Adınızı, kulübünüzü  efsaneleştirdiniz Sayın Başkan… Efsanelerde hiçbir zaman unutulmaz. Ankara, Gençlerbirlikçiler, tüm sporseverler ve bizler ne sizi, ne de hizmetlerinizi unutacağız. İlhan Cavcav ismi hiçbir zaman unutulmayacaktır ve hep güzel anılacaktır. 

Güle güle Sayın Başkan. Mekanınız cennet, cennetiniz kırmızı-kara olsun Sayın İlhan Cavcav. Işıklar içinde uyuyun!
#Gençlerbirliği #Kırmızıkara #İlhanCavcav
Posted by http://zeynurpehlivan.blogspot.com/ on 12:13  No comments »

0 yorum:

Yorum Gönder

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search