Zeynur Pehlivan; Beden Eğitimi Öğretmeni, Milli Hentbolcu, Antrenör, Hentbol Yazarı; Eğitim Uzmanı, Milli Hentbolcu Zeki Pehlivan'ın Eşi; Lise Öğrencisi, Milli Hentbolcu Doruk Pehlivan'ın Annesi

7 Ocak 2016 Perşembe

Şimdilik sadece "Galibiyet" desek..
A Erkek Hentbol milli takımımızın, dünkü Belçika galibiyeti, yıllarca ısrar edilen, geleceği ve yeteneği olmayan sporcular yerine milli takıma davet edilen yeni yüzler, yeni isimlerlerin ve birde "En verimli kamp dönemimizi geçiriyoruz" diyen A Milli takım antrenörü Adnan Öztürk'ün neler yapacağını görmek açısından önemliydi. Deplasmanda galip geldik, güzel bir sonuç oldu ve umarım bu galibiyet, hentbol  için özlemle beklediğimiz yeni bir dönemin başlangıcı olur. 

Ancak maç sonrası kazanılan galibiyet için yazılan "milli zafer", "Milliler zafere koşuyor" gibi cümlelere katılmadığımı söylemek isterim. 
Bizim için hiçbir zaman rakip olmadığını düşündüğüm Belçika maçı benim için sadece bir galibiyettir. Avrupa Şampiyonalarında olmayan iki takımdan birisi olan Türkiye galip gelmiştir o kadar.. Yani, iki takımda zaten büyük takımların,büyük hentbolun, büyük şampiyonaların dışındadır. Hentbolu biraz bilen bir insan Belçika'nın ne kadar kötü bir takım olduğunu görmüştür. Oyuncularımız kutluyorum. Yunus, Ramazan her zaman ki gibi şahaneydiler. Ama söyler misiniz diğer hangi maçlarda oyuncularımız aldığı her topu golle sonuçlandırdı, bu kadar kolay gol pozisyonu buldu. Üstelik yeni bir yapı, yeni bir kadroyla.. 

"Zafer" kelimesini kullanmak için çok fazla yolumuz var. "Zafer" kelimesini kullanmak için gerçekten bir zafer kazanılmalı, öyle değil mi? Bir Avrupa, bir Dünya Şampiyonasına gidilmeli, Fransa demiyorum ama bir Sırbistan, bir Almanya yenilmeli, hatta bir Litvanya.. Zafer, zorluklar sonucunda, uzun emekler,  uzun yıllar, büyük çalışmalar, planlanmış hedefler neticesinde elde edilir öyle değil mi? Çok fazla sayıda yabancı oyuncunun oynadığı ve yerli oyuncularımızın çok az zaman aldığı Süper Ligimizle, Adnan Öztürk bunu nasıl başaracak bilemiyorum ama kolay olanı değil, zor olanı başarmaktır zafer.. O nedenle, hentbolda hiçbir başarısı olmayan Belçika'yı yendiğimiz için bu kelimeyi kullanmak bana çok garip geliyor. Zaten bu bir zafer olsaydı, bugün bu haberi, bütün spor ekranlarında veya bütün spor gazetelerinde görürdük öyle değil mi?

Ama bu maçın güzel olan, beni heyecanlandıran tarafı, unuttuğumuz kazanma duygusunu hatırlamış olmak, yeni isimlerin bizleri yeniden umutlandırması ve hentbolda, gelecek adına yeni bir şeylerin yapıldığını görmüş olmaktır. Adımlarımızı geleceğe doğru yönlendirmiş olmak benim için galibiyetten daha önemlidir. Ben bu maça bu gözle, bu umutla bakıyorum ve bundan sonrakilere daha dikkatle bakacağım. 
Tekrar tebrikler. Yeni gelen isimlere de bir "hoş geldiniz" demek lazım. Hoş geldiniz. Umarım sizler  yeni ve büyük başarılara imza atarsınız.
Posted by http://zeynurpehlivan.blogspot.com/ on 02:27  No comments »

0 yorum:

Yorum Gönder

Bookmark Us

Delicious Digg Facebook Favorites More Stumbleupon Twitter

Search